CURS TÈCNICA DE LECTURA MULTISENSORIAL D’ANDRÉS MARÍN PER A LA PREVENCIÓ I CORRECCIÓ DE LA DISLÈXIA FONOLÒGICA
Vos informam del proper curs que organitza AMALIB:
CURS TÈCNICA DE LECTURA MULTISENSORIAL D’ANDRÉS MARÍN PER A LA PREVENCIÓ I CORRECCIÓ DE LA DISLÈXIA FONOLÒGICA
DESTINATARIS: Mestres especialistes en Audició i Llenguatge, logopedes, mestres de pedagogia terapèutica, mestres d’Educació Infantil i Primer Cicle d’Educació Primària.
PONENT: D. ANDRÉS MARÍN PALOMAR, funcionari de carrera del cos de mestres, especialitat d’audició i llenguatge.
PROGRAMA:
OBJECTIUS:
Conèixer els mecanismes pisco-lingüístics de la lectura.
Conèixer les característiques fonamentals de la percepció auditiva. (fonètica perceptiva)
Introduir les bases de la fonètica acústica.
Conèixer críticament les característiques dels principals mètodes de lectura.
Avaluar i conèixer els requisits previs a la lectura.
Conèixer els tipus de dislèxia.
Utilitzar models psico-lingüístics per determinar els dèficits particulars dels alumnes.
Conèixer els principis del mètode de lectura d'Andrés Marín.
Donar resposta terapèutica als dèficits de lectura (dislèxia)
CONTINGUTS:
1‐ Consideracions bàsiques:
‐ Evolució històrica de l'escriptura.
‐ Fonètica acústica.
Decibel
Hertz
Espectrogrames
‐ Fonètica perceptiva.
L1 (llengua materna)
Fonema
Síl•laba
Paraula
Categorització
‐ Psicolingüística
Percepció.
Models de memòria.
Models de processament d'informació lingüística.
Models
Via sublèxica
Via lèxica
2‐ Mètodes de lectura
a. Coneixement i valoració crítica dels mètodes:
‐ Ascendents
‐ Descendents
‐ Eclèctiques
‐ Consciència fonològica?
3‐ Avaluació de habilitats per a la lectura, característiques i dèficits
Nins que comencen
Nins amb desordres (dislèxics)
Utilització dels models teòrics a casos pràctics
4‐ Metodologia multisensorial de Marín
Principis
‐ Dialogo tònic
‐ Quinestema o quinema
‐ Artefacte
‐ Script
‐ Material
Crítica al mètode
5‐ Modes d'utilització
‐ Evolutiva (ensenyament a E. infantil)
‐ Terapèutica
6‐ Avaluació del curs
‐ Professor
‐ Alumnat
METODOLOGIA:
El ponent farà una petita dissertació i donarà una consigna que es discutirà en petit grup.
Les resultats de les discussions en petit grup es posaran en comú i s'estructuraran en gran grup, de forma que l'alumne arribi als principis teòrics per si mateix.
La teoria serà desenvolupada pels alumnes aplicada a casos pràctics, ja que l'objectiu primordial del curs es la resolució de casos pràctics, conseqüentment es prioritzarà la resolució de problemes reals al aprenentatge teòric.
S'intentarà que sigui la lògica i el seny, no la memòria, el principal motor del curs; en síntesi un aprenentatge constructiu.
AVALUACIÓ: És indispensable la participació continuada i activa, amb assistència obligatòria del 80% en la fase presencial.
LLOC: Centre Cultural Flassaders, c/Ferreria 10, 07002.
DATES, DURADA I HORARIS: La durada del curs és de 18 hores presencials amb 2 crèdits de formació. Dies 23,24,30 i 31 de Març de 2012, els divendres de 15 a 21 hores i els dissabtes de 10 a 13 hores.
DATES D’INSCRIPCIÓ: Fins dia 22 de Març.
NOMBRE PARTICIPANTS: Es fixa un mínim de 20 participants i un màxim de 50 participants.
MATRÍCULA:
Formalitzar el pagament efectuant d’ingrés al compte de
CAJA DUERO 2104/3270/30/9160886906
3_Emplenar el full d’inscripció i enviar una copia a amalib.asociacion@hotmail.es
PREU DEL CURS:
MESTRES: 100€
ESTUDIANTS: 80€.
SOCIS D’AMALIB: 60€
SOCIS D’AMALIB de Menorca, Eivissa i Formentera: 45€.
Eugenia Romero
Presidenta d’AMALIB
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por dejar tu comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.