Próximo curs d'Amalib: AVALUAR I CORREGIR LES DIFICULTATS QUE PROVOCA LA DISLÈXIA.
PONENT: CARMEN SILVA, Logopeda, Mestra especialista en audició i llenguatge, especialista en neuropsicología i Educación. Directora de Ladislexia.net i del métode Diverlexia.
LLOC, CALENDARI I HORARIS: Día 12 d'abril 2019 de 15:00h a 20:30h. Día 13 d'abril de 2019 de 10h a 13:30h al Centre Social Flassaders, Carrer de la Ferreria, 10, 07002, Palma.
LLOC, CALENDARI I HORARIS: Día 12 d'abril 2019 de 15:00h a 20:30h. Día 13 d'abril de 2019 de 10h a 13:30h al Centre Social Flassaders, Carrer de la Ferreria, 10, 07002, Palma.
DESTINATARIS: Aquest curs està dirigit especialment per a mestres d’audició i llenguatge, però també poden assistir mestres d'infantil i primari o especialistes en pedagogia terapèutica que estiguin interessats en la materia. Es prioritzaran als socis d'Amalib.
PREU: Inscripció general 60€. Socis d’AMALIB descompte del 50%, 30€.
Darrer dia per formalitzar la matrícula el 10 d'abril de 2019.
Demanat l'homologació de l'activitat de formació permanent del professorat a la Consejería d'Educació i Universitat.
INSCRIPCIONS AQUÍ: CURS AVALUAR I CORREGIR LES DIFICULTATS QUE PROVOCA LA DISLÈXIA.
OBJECTIUS I CONTINGUTS:
Avaluar les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
- Dissenyar l'avaluació en funció del perfil.
- Principals test estandarditzats.
Intervenir les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
- Processos específics
Consciència fonològica
Principi alfabètic
Desenvolupament de la cal·ligrafia
Assimilar i automatitzar l'aplicació del codi alfabètic
Conèixer els processos implicats en la lectura i l'escriptura per saber què i com treballar amb cada escolar, dissenyant intervencions individualitzades més eficaços.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
· Conèixer què suposa la dislèxia i quins són els perfils que trobem amb més freqüència.
· Dissenyar l'avaluació. Identificar quins aprenentatges, processos i habilitats hem
valorar i conèixer les principals proves estandarditzades.
· Comprendre els diferents nivells o processos que configuren l'aprenentatge lectoescriptor.
· Conèixer les principals habilitats neuropsicològiques que influeixen en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura.
· Saber com treballar cada procés i habilitat quan hi ha dificultats.
· Adquirir estratègies i conèixer un ampli ventall d'activitats.
CONTINGUTS
1 Dislèxia: característiques, detecció, classificació i perfils neuropsicològics.
2 Avaluar les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
2.1 Dissenyar l'avaluació en funció del perfil
2.2 Principals test estandarditzats
3 Intervenir les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
3.1 Processos específics
3.1.1 Consciència fonològica
3.1.2 Principi alfabètic
3.1.3 Desenvolupament de la cal·ligrafia
3.1.4 Assimilar i automatitzar l'aplicació del codi alfabètic
3.1.5 Comprensió lectora
3.1.6 Expressió escrita
3.1.7 Ortografia arbitrària
3.2 Habilitats complementàries
3.2.1 Habilitats perceptiu-visuals
3.2.2 Vocabulari, llenguatge expressiu i comprensiu
3.2.3 Funcions executives
3.2.4 Interès, seguretat i motivació (ensenyar a aprendre; voler aprendre) Projecció audiovisual
Test, programes i diversos materials d'intervenció.
4 Casos pràctics: vam dissenyar l'avaluació i la intervenció.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por dejar tu comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.