CURS AVALUAR I CORREGIR LES DIFICULTATS QUE PROVOCA LA DISLÈXIA.



Próximo curs d'Amalib: AVALUAR I CORREGIR LES DIFICULTATS QUE PROVOCA LA DISLÈXIA.

PONENT: CARMEN SILVA, Logopeda, Mestra especialista en audició i llenguatge, especialista en neuropsicología i Educación. Directora de Ladislexia.net i del métode Diverlexia. 

LLOC, CALENDARI I HORARIS: Día 12 d'abril 2019 de 15:00h a 20:30h. Día 13 d'abril de 2019 de 10h a 13:30h al Centre Social Flassaders, Carrer de la Ferreria, 10, 07002, Palma. 

DESTINATARISAquest curs està dirigit especialment per a mestres d’audició i llenguatge, però també poden assistir mestres d'infantil i primari o especialistes en pedagogia terapèutica que estiguin interessats en la materia. Es prioritzaran als socis d'Amalib.

PREUInscripció general 60€. Socis d’AMALIB descompte del 50%, 30€.
Darrer dia per formalitzar la matrícula el 10 d'abril de 2019. 
Demanat l'homologació de l'activitat de formació permanent del professorat a la Consejería d'Educació i Universitat.

OBJECTIUS I CONTINGUTS:

Avaluar les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
-              Dissenyar l'avaluació en funció del perfil.
-              Principals test estandarditzats.

Intervenir les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
-  Processos específics
   Consciència fonològica
   Principi alfabètic
   Desenvolupament de la cal·ligrafia
   Assimilar i automatitzar l'aplicació del codi alfabètic

Conèixer els processos implicats en la lectura i l'escriptura per saber què i com treballar amb cada escolar, dissenyant intervencions individualitzades més eficaços.

OBJECTIUS ESPECÍFICS
·            Conèixer què suposa la dislèxia i quins són els perfils que trobem amb més freqüència.
·            Dissenyar l'avaluació. Identificar quins aprenentatges, processos i habilitats hem
valorar i conèixer les principals proves estandarditzades.
·            Comprendre els diferents nivells o processos que configuren l'aprenentatge lectoescriptor.
·            Conèixer les principals habilitats neuropsicològiques que influeixen en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura.
·            Saber com treballar cada procés i habilitat quan hi ha dificultats.
·            Adquirir estratègies i conèixer un ampli ventall d'activitats.

CONTINGUTS
1 Dislèxia: característiques, detecció, classificació i perfils neuropsicològics.
2 Avaluar les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
2.1 Dissenyar l'avaluació en funció del perfil 
2.2 Principals test estandarditzats
3 Intervenir les dificultats d'aprenentatge / desenvolupament de la lectura i l'escriptura.
3.1 Processos específics
3.1.1 Consciència fonològica
3.1.2 Principi alfabètic
3.1.3 Desenvolupament de la cal·ligrafia
3.1.4 Assimilar i automatitzar l'aplicació del codi alfabètic
3.1.5 Comprensió lectora
3.1.6 Expressió escrita
3.1.7 Ortografia arbitrària
3.2 Habilitats complementàries
3.2.1 Habilitats perceptiu-visuals
3.2.2 Vocabulari, llenguatge expressiu i comprensiu
3.2.3 Funcions executives
3.2.4 Interès, seguretat i motivació (ensenyar a aprendre; voler aprendre) Projecció audiovisual
Test, programes i diversos materials d'intervenció.
4 Casos pràctics: vam dissenyar l'avaluació i la intervenció.





No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por dejar tu comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.